زبان دراز -هفته نامه آیینه یزد:

یزدفردا "زبان دراز -هفته نامه آیینه یزد:جانم براتون بگه! ‌خدا اموات شما را هم بيامرزد! وقتي بچه‌ها شيطوني و بهانه‌جويي مي‌كردند، و مي‌گفتند اين مي‌خوام اون مي‌خوام و نق مي‌زدند عمو جان مي‌فرمودند:« نان گندم و گوشت گوسفند شكم فولادي مي‌خواد»

يعني اگر از رفاه و شكم كم كنيد اون وقت دماغشون را بگيري جونشون درميآيد.

اين نصيحت روزي به كارم آمد « عيالات متحد يعني زن و بچه‌ها» بهانه گيري مي‌كردند چرا تلويزيون قديمي، LCD نمي‌شود يخچال چرا «يخساز» نيست اصلاً چرا هرچي بابا مي‌گه؟بايد قبول كنيم. مگه ما نظر نداريم پس دموكراسي چي مي‌شه، چرا ما كه خودمون هيچي نداريم بابا به عموجان پول قرض مي‌ده به ما نمي‌ده!؟

فردا كه اومدم خونه گوشت و مرغ را از سبد خريد و روز بعد لبنيات وميوه حذف كردم و به جاي چهار تا نان تازه خشخاشي دو تا نان بيات و كهنه از سوپري سركوچه خريدم و پي در پي از رفاهيت! آنها كم كردم.

هفته به سر نيامده والده آقامصطفي و احفاد و اتباع عليا مخدره «فرزندان» به جاي اون تجملات مادي و اون حرف‌هاي زيادتر از دهان و قلمبه سلمبه كه از بد آموزي‌هاي دايي منورالفكرشان بود توبه نامه داده و گفتند باباجون عجب حرف‌هاتون قشنگه [عجب بابايي]‌اگر امكان داره حداقل نان‌ها را با كيفيت‌تر بخريد!!

لبنيات و پروتئين و پيتزا هم نمي‌خواهيم فداي نظرياتتون بشيم!

هيچي نمي‌خواهيم! حس توانايي، شيطوني و بلبل زباني هم نداريم هرچه شما كرديد نان را دريابيد بابا نان بده!

اين بود پند و اندرز اين هفته.. خود دانيد !

از تصميم و تسري و توجيه و تفسير جدا ‌ًخودداري فرمائيد... وگرنه نان هم...!!

زبان دراز

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا